Gestart met je goede voornemen: meer bewegen. Niet in een volle sportschool?

Wil jij meer bewegen en zie je op tegen de overvolle sportscholen

De kop is er af!

Het is al weer bijna eind januari. Na de kerstdiners en oliebollen zijn velen gestart met hun goede voornemen: meer bewegen. We willen fit zijn voor de wintersport om in het spoor te kunnen blijven van de kinderen, we willen fit worden voor de eerste zonnestralen in mei of gewoon fit de zomer in. Dit moment, zo eind januari vertonen zich vaak de eerste haarscheurtjes in goede voornemens, het is buiten koud, donker, nieuwe series op televisie en het “normale” leven roept je om gewoon je ding te doen. Maar juist dit is het moment om door te pakken!

Meer bewegen & sporten.

Je lichaam heeft beweging nodig om actief en gezond te zijn en blijven. Naast sporten is het goed om elke dag te bewegen. Een paar tips om meer beweging toe te voegen in het dagelijkse leven. Ga tijdens de lunch of tijdens een werkbespreking met een collega wandelen, je zult merken dat zo’n wandeling je ook inspiratie of een verrassend gesprek oplevert.  Pak die fiets, als je even naar de winkel gaat, ook op koudere dagen. Je zult merken dat je sneller warm gefietst bent dan dat de auto geheel is opgewarmd.

Train heel je lichaam

Veel mensen die van hun buikje af willen gaan oneindig veel buikspier oefeningen doen. Zonde van de tijd, het is nog saai ook. Je lichaam werkt als geheel en maakt continue de balans op tussen hoeveel energie er is verbruikt en hoeveel er door voeding is binnen gekomen. Je kan beter het hele lichaam trainen en zorgen dat alle spieren intensief worden aangesproken. Door spieren intensief te trainen hebben ze langer nodig voor herstel en in deze periode blijft je stofwisseling verhoogd. Tijdens de periode van een verhoogde stofwisseling verbrand je meer.

Geef niet op

Herken je die eerste haarscheurtjes in je goede voornemens? Wees gerust, dat is normaal. Het klinkt zo makkelijk, maar het is een hele uitdaging. Als personal trainer ga ik je helpen om fit te worden en blijven. Niet in de drukke sportschool maar in de buitenlucht.

De voordelen van buiten trainen

We zitten over het algemeen veel te veel binnen. Dat is een fatale combinatie voor ons lichaam: binnen en zitten. Als mens hebben we duizenden jaren buiten doorgebracht, zoekend naar voedsel of rennend voor ons leven. En ineens zijn we binnen gaan zitten. Ons lichaam is daar niet op gebouwd. Het gevolg is dat we minder sterk en vitaal worden. Door buiten te trainen, bouwen we weer aan onze weer weerstand en fysieke conditie. En dat is meteen ook goed voor onze mentale gesteldheid. Trainen in de frisse buitenlucht geeft een voldaan gevoel. Je voelt gewoon dat het goed voor je is. Kom trainen bij Sneller-Fit, laat mij je personal trainer zijn of sluit aan bij een van de small group trainingen. Bij een small group training train je in een kleine groep onder begeleiding van mij als personal trainer. Door samen te trainen motiveer ik je en heb je elke week een vaste afspraak staan.

Laat mij ook jouw coach en/of personal trainer zijn de komende tijd. Meld je aan voor een eerste gratis proef training: alleen of met vrienden/vriendinnen. Samen sporten in een inspirerende natuurlijke omgeving is een verademing.

Laat een reactie achter via mijn contactpagina of bel mij (06-27561762)!

Sportieve groet Michiel van der Linden

Laat een reactie achter

  • Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

    Laatste reacties

    • Lonneke
      8 maanden ago - Beantwoorden

      Waar train je en wat zijn de kosten?

      • michielvanderlinden
        8 maanden ago - Beantwoorden

        Beste Lonneke, bedankt voor je bericht. Via de mail stuur ik een reactie.
        Met sportieve groet, Michiel van der Linden