fbpx

Wintertijd, blijf jij dan binnen of trotseer jij de donkere dagen en ga je naar buiten?

Wintertijd

Wintertijd, wat doet het met je lichaam en je energieniveau. Bij de wintertijd gaat de klok een uur terug. Wintertijd, blijf jij dan binnen?

De wintertijd

In de wintertijd is het vaak nog donker als we naar ons werk of naar school gaan. En ook als we in de middag weer naar huis gaan is het vaak al donker. Door de overgang naar de wintertijd kan ons bioritme ook wel bekend als het slaap-waakritme behoorlijk in de war raken. Het is ook de reden waarom meer mensen in de winter last hebben van slaapproblemen. Vaak voelen mensen als de wintertijd is ingegaan zich overdag slaperig, maar zijn ze in de avond rond bedtijd ineens niet meer moe waardoor je moeite hebt om in slaap te komen. Wat kan je hieraan doen? Ga elke avond om hetzelfde tijdstip naar bed en sta elke ochtend op hetzelfde moment op. Hou dit een aantal weken vol dan heeft de wintertijd geen invloed meer op jou.

Ga naar buiten

De natuur maakt zich op voor de winter. De blaadjes aan de bomen verkleuren, het wordt kouder en de dagen heel snel korter nu de wintertijd is ingegaan. Wij mensen hebben net zoals de natuur de neiging om passief te worden, om lekker languit op onze luie bank te hangen in de herfst. Think different en kom van die bank af en train. Uiteraard in de buitenlucht, met vrienden en vriendinnen of collega’s. In een inspirerende natuurlijke herfstomgeving die ik jou als coach bied. Dit kan in de (vroege) ochtend, overdag, na werktijd of in de avonden.

Doorbreek deze gedachte!

Zorg ervoor dat je endorfine blijft aanmaken door consequent in beweging te blijven, het liefst in de buitenlucht natuurlijk. En maak gebruik van de kracht van een groep. Samen met andere krijg je de motivatie, de drive om lekker diverse gevarieerde trainingen uit te voeren, zodat je weerstand een enorme boost krijg. Het beste wapen om de griep te lijf te gaan is immers een goede conditie.

Jouw personal trainer

Laat mij ook jouw coach en/of personal trainer zijn de komende tijd. Meld je aan: alleen met collega’s of met vrienden/vriendinnen. Na een uur samen sporten ga jij weer vol nieuwe energie naar huis. Laat een reactie achter via mijn contactpagina of bel mijn (06-27561762).

Met sportieve groet Michiel van der Linden

Laat een reactie achter

  • Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

    Geen reacties