Lekker lang nazomeren

Geniet je van de nazomer, kom trainen in een herfstomgeving.

Met een beetje geluk kunnen we ook dit jaar weer genieten van een heerlijke nazomer!

De laatste jaren was het najaar bijzonder zonnig en warm. De blaadjes aan de bomen verkleuren en de kastanjes en eikeltjes vallen uit de bomen. De dagen worden korter en met een paar weken gaat de wintertijd in. De natuur maakt zich op voor de winter. Wij mensen ook.

Net als de natuur en de dieren hebben wij de neiging om passief te worden, om lekker lang op onze luie bank te hangen in de herfst. Niet bewegen en binnenblijven is funest voor je gezondheid. De eerste mensen hebben al weer last van een verkoudheid en griep. Kom trainen in de buitenlucht, in een natuurlijke herfstomgeving die ik jou als coach/personal trainer bied.

Kom van die bank af en train!

Uiteraard in de buitenlucht, in een natuurlijke herfstomgeving die ik jou als coach/personal trainer bied. Zorg er voor dat je endorfine blijft aanmaken door met regelmaat in beweging te blijven. Dit kan je samen met mij een op een doen of maak gebruik van de kracht van een groep. Samen met andere krijg je de motivatie, en wekelijks gevarieerde work-outs uit te voeren, zodat je weerstand een flinke boost krijgt. Het beste wapen om de griep te lijf te gaan is een fit en vitaal lichaam wat in goede conditie is.

 

Een tip over kleding

Geregeld blijkt dat deelnemers aan mijn trainingen veel te dikke kleding dragen. Het is een misvatting dat we tijdens koudere dagen een dikke jas, sjaal of wollen trui zouden moeten dragen tijdens een training.

Geoefende sporters weten dat het lichaam zichzelf weet op te warmen tijdens trainingen. Niet de opwarming, maar het warm houden van het lichaam is het belangrijkste. Vandaar dat goede sportkleding rekening houdt met dit principe.

Een windstoppertje bijvoorbeeld is vaak al genoeg in deze periode van het jaar, deze houdt de wind tegen zodat je niet afkoelt. Als aanvulling kan je nog kiezen voor thermokleding. Die draag je direct op de huid. Het grote voordeel is dat die kleding je lichaam warm houdt, weinig vocht opneemt, en al het transpiratievocht doorgeeft aan de volgende laag. Hierdoor blijft je lichaam lekker droog.

 

Sport je ook graag in de frisse buitenlucht?

Spreekt een natuurlijke omgeving als sportschool je aan? Wil je ook op eenvoudige, maar doeltreffende wijze (top-)fit worden in de buitenlucht? Meld je aan: alleen of met vrienden/vriendinnen. Ik geef small group trainingen (4 tot 6 personen), duo-trainingen (2-personen) of personal training. De small group trainingen geef ik in de vroege ochtend fysiek in beweging voor het werk, in de ochtend wanneer de kinderen naar school zijn of op je vrije dag. Ook als het sporten beter in de avond past zijn er verschillende mogelijkheden om in de avond te komen sporten.

Laat een reactie achter

  • Geen reacties